Istota i znaczenie marketingu - Vetkompleksowo – serwis dla lekarzy weterynarii

Wyszukaj w serwisie

Istota i znaczenie marketingu

Definicja marketingu według American Marketing Association jest następująca: „Marketing jest działalnością, zbiorem instytucji oraz procesów służących tworzeniu, komunikowaniu, dostarczaniu i wymianie ofert, które mają wartość dla klientów, kontrahentów, a także społeczeństwa w ogólności” (18).

Marketing dziś wiąże się praktycznie z każdym przedsiębiorstwem, które świadczy swoje usługi na danym rynku (14). Aby komunikacja marketingowa osiągnęła sukces, należy mieć na uwadze znaczenie samego marketingu. Przede wszystkim ma on na celu rozpoznanie, a także zaspokajanie potrzeb konsumentów. Dodatkowym elementem składającym się na skuteczny przekaz marketingowy przedsiębiorstwa jest niewątpliwie zwrócenie uwagi na działania konkurentów, a także umiejętność szybkiego reagowania na potrzeby rynkowe (6).

Wybrane aspekty kształtowania orientacji marketingu na rynku usług weterynaryjnych

Skuteczny marketing ma na celu rozpoznanie i zaspokajanie ludzkich oraz społecznych potrzeb. Duża zmienność otoczenia skutkuje tym, że organizacje powinny bardzo szybko dopasowywać się do nowych wymagań na rynku. Wzrasta potrzeba szybkiego wprowadzania zmian w danym przedsiębiorstwie, aby utrzymało ono swoją konkurencyjność na rynku. Wdrożenie odpowiedniej strategii wymaga szybkiego reagowania na bieżące sytuacje w otoczeniu, równocześnie uwzględniając skutki wprowadzanych zmian (7).

Zwiększenie funkcjonalności przedsiębiorstwa

Stale rozwijająca się konkurencja powoduje, że niezwykle istotne staje się wdrożenie nowego modelu działania. Dział marketingu powinien być uwzględniany w całościowym zarządzaniu przedsiębiorstwem. Ma on za zadanie przeprowadzać badania rynku, uwzględniające potrzeby i preferencje konsumentów. Mając na uwadze specyfikę szybko rozwijającej się branży weterynaryjnej, która posiada liczne ograniczenia...

Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
z wykupionym dostępem subskrypcji PREMIUM.
Dołącz do subskrybentów PREMIUM
i sprawdź jakie jeszcze korzyści daje Ci ta subskrypcja!
lub
Masz aktywną subskrypcję STANDARD?
Skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta, by cieszyć się korzyściami PREMIUM!
tel. +48 32 788 51 28, e-mail dok@elamed.pl
Poznaj nasze serwisy