Nowości w marketingu na nowy rok

Wyszukaj w serwisie

Nowości w marketingu na nowy rok

Agata Niemiec. Ekspertka ds. komunikacji i wizerunku, właścicielka agencji PR – Image Line Communications. Od początku pracy zawodowej specjalizuje się w budowaniu pozytywnego wizerunku firm i instytucji, skutecznej komunikacji, zapewnia wsparcie m.in. firmom z branży medycznej, weterynaryjnej, motoryzacyjnej. Prowadzi szkolenia w ramach projektu Akademia Trzecie Piętro, www.akademiatrzeciepietro.pl, jest współautorką projektu Kobiety Weterynarii.

Trudno jest się oprzeć wrażeniu, że w erze cyfrowej taktyki marketingowe zmieniają się niemalże codziennie. Pewnie kiedy skończę ten tekst, jacyś międzynarodowi marketerzy wymyślą coś nowego. Dlatego pytanie „co nowego w marketingu?” na początku nowego roku wydaje się jak najbardziej zasadne. Czy dużo się zmieni? Czy coś przestanie działać? Czy wszystko, co jest trendem, zadziała w weterynarii? Spróbuję odpowiedzieć na te pytania, odwołując się do wielu eksperckich publikacji i ostatnich badań (Kantar, 2024). Jako przedsiębiorczyni i socjolożka sama jestem ciekawa i z pasją obserwuję zmiany, które dzieją się tak szybko wokół mnie. Już Heraklit z Efezu stwierdził, że jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana, no bo panta rhei.

Najważniejsze jest niezmienne – marketing weterynaryjny rządzi się swoimi prawami. Nie wszystko można reklamować i nie każda akcja marketingowa może być promocją. Wszystko to za sprawą obowiązującego prawa.

Jakie trendy zdominują branżę marketingową? Zaczynamy!

Autentyczność

Konsumentom zależy na autentyczności. Ten trend mocno się wybija, zatem w 2024 roku lecznice oraz lekarze, którzy prezentują się jako prawdziwi, naturalni i szczerzy, przyciągną więcej uwagi. Zarówno działania PR-owe, jak i marketingowe będą skoncentrowane wokół bardziej spersonalizowanych potrzeb marki. W komunikacji kluczowa będzie autentyczność przekazu. Co to oznacza w działaniach komunikacyjnych, na przykład na Instagramie, który tak polubiła weterynaria?

Autentyczność jest już kluczem na...

Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
którzy są subskrybentami naszego portalu.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas
Poznaj nasze serwisy