Szampony pielęgnacyjne i lecznicze w salonie groomerskim

Z doświadczenia autorki i uwag przekazanych przez właścicieli psów, korzystających z salonu, wynika, że stosowane przez autorkę metody kąpieli leczniczych przynoszą doskonałe efekty. O tym, jak prawidłowo przeprowadzić szamponoterapię, a ponadto o podziale szamponów ze względu na stosowanie i o wskazaniach do odesłania klienta do lecznicy przeczytają Państwo w poniższym artykule.
W ciągu ostatnich 20 lat bardzo dynamicznie rozwinął się rynek preparatów pielęgnacyjnych dla psów. Było to odpowiedzią na wzrastające zainteresowanie profesjonalną hodowlą psa rasowego i co za tym idzie – specyficznymi potrzebami sztucznie stworzonych ras i ich selekcją pod kątem pozyskiwania cech rasy. Wiele ras psów bez profesjonalnej pielęgnacji i opieki człowieka nie ma racji bytu. Doskonałym przykładem są psy długowłose: yorkshire terrier, shih-tzu, maltańczyk. Selekcja szaty u tych ras szła w kierunku pozyskania długiego, mocnego i jedwabistego włosa. Taka szata wymaga stałej, systematycznej wielofazowej pielęgnacji połączonej z papilotowaniem włosa.
Podczas doboru szamponu dla psa należy kierować się kilkoma wyznacznikami, które opisano poniżej.
Szampony pielęgnacyjne – czytanie etykiet i edukowanie klienta
Zgodnie z obowiązującymi normami producent ma obowiązek podać skład produktu. Na opakowaniu znajdują się w kolejności zgodnie z zawartością procentową składniki preparatu. Producent nie podaje składu procentowego, ponieważ stanowi on tajemnicę handlową firmy. Na opakowaniu powinny znajdować się procedura stosowania szamponu oraz ewentualne ostrzeżenia przed niepożądanymi objawami po zastosowaniu preparatu.
Większość salonów prowadzi odsprzedaż preparatów pielęgnacyjnych. Stanowi to dodatkowe źródło dochodu firmy. Polecając naszym klientom preparaty, należy przeprowadzić wywiad, aby dopasować preparat do potrzeb danego psa. Bardzo istotną sprawą w nawiązaniu stałej współpracy jest budowanie naszego autorytetu. Do naszych zadań należy również edukowanie klienta, czyli m.in. wyjaśnienie, jak stosować sprzedawane przez nas preparaty.
Należy z uporem maniaka uświadamiać, uczyć i tłumaczyć, jak, i dlaczego tak, a nie inaczej, należy stosować preparaty pielęgnacyjne. W tym celu niezbędna jest wiedza z zakresu budowy skóry, oka, ucha, składu preparatów stosowanych i sprzedawanych przez nas oraz ich zastosowania. Bardzo pomocne w procesie edukacji klienta są prospekty i reklamy powieszone w poczekalni oraz profesjonalne filmiki edukacyjne zamieszczane na stronach naszych salonów. Tego typu materiały edukacyjne chętnie udostępniają producenci.
Bardzo ważną częścią naszej pracy jest poradnictwo. Należy jednak pamiętać, że udzielane porady nie mogą być „wyssane z palca”, muszą być poparte wiedzą, doświadczeniem, badaniami. Nie musicie wiedzieć wszystkiego. Jeżeli nie macie wiedzy na jakiś temat, nie dorabiajcie do tego teorii. Należy powiedzieć: „Nie wiem”, „Nie podejmę się” i odesłać klienta do konsultacji z lekarzem weterynarii. Ewentualne braki w naszej wiedzy należy nadrobić, aby sytuacja się nie powtórzyła.
Mogą zainteresować Cię również
POSTĘPOWANIA
w weterynarii