Merchandising, czyli cichy sprzedawca w zakładzie leczniczym dla zwierząt
Merchandising – cele i zadania
Za pomocą działań merchandisingowych dostarcza się właścicielowi zwierzęcia informacji o produktach i usługach znajdujących się w ofercie ZLZ.
Zadaniem merchandisingu w ZLZ jest zrozumiałe i atrakcyjne informowanie klientów o oferowanych usługach i produktach oraz oddziaływanie na ich ostateczną decyzję zakupową.
Zakład leczniczy dla zwierząt poprzez działania merchandisingowe zmierza do osiągnięcia następujących celów:
- budowania przewagi konkurencyjnej (wyróżnienie się),
- kreowania wizerunku i wzmacniania lojalności,
- przyciągnięcia dotychczasowych i nowych klientów oraz zachęcenia do skorzystania/zakupu z oferowanych usług/produktów,
- wzrostu sprzedaży,
- właściwej ekspozycji oferowanych produktów.
Aby zapewnić realizację założonych celów, należy umiejętnie stosować metody marketingowego oddziaływania na właścicieli zwierząt. Zaliczamy do nich tzw. zbiór 7 praw, czyli zaoferowanie produktu/usługi: we właściwej cenie, na właściwej przestrzeni, przy zastosowaniu właściwych działań promocyjnych, we właściwym czasie (tab. 2).

O skuteczności działań merchandisingowych decydują: umiejętność dopasowania asortymentu do lokalnej specyfiki potrzeb klientów, znajomość zasady podejmowania decyzji przez klientów (psychologii klientów), prawidłowa aranżacja ekspozycji oferowanych produktów i kreatywność personelu ZLZ. Rola średniego personel ZLZ w zaangażowaniu się w powyższe procesy jest bardzo ważna.
Mogą zainteresować Cię również
POSTĘPOWANIA
w weterynarii