Merchandising, czyli cichy sprzedawca w zakładzie leczniczym dla zwierząt
Właściwy sposób
W celu ulepszenia komunikacji z właścicielem zwierzęcia ZLZ mogą wykorzystywać materiały POSM (point of sales materials – materiały wspomagające sprzedaż), czyli różnego rodzaju:
- ulotki,
- foldery,
- wywieszki,
- broszury,
- nalepki.
Spełniają one różnorodne funkcje – informacyjną, przyciągającą uwagę, przypominającą. Nie należy jednak przesadzać z ich ilością (efekt zaśmiecenia i chaosu) i sprawdzać ich aktualność (błędne informacje psują wizerunek).
Właściwa cena
Cena świadczonych usług lekarsko-weterynaryjnych jest jednym z elementów kształtujących relację z rynkiem. To ona definiuje naszą strategię, postrzeganie lecznicy przez klientów, a ostatecznie ich liczbę. Ustalenie odpowiedniej polityki cenowej to jeden ze strategicznych obszarów prowadzenia biznesu. Jednym spośród licznych obowiązków przedsiębiorców oferujących produkty i usługi klientom jest umieszczenie informacji o cenie. Pomijając obowiązek prawny informowania o cenach oferowanych produktów, należy umieszczać cenę, gdyż jej brak zniechęca do dokonania zakupu. Udowodniono (dane z rynku spożywczego), że 8 na 10 klientów, nie widząc ceny, nie kupi produktu (3). W strefie recepcji powinny znajdować się produkty stosunkowo niedrogie (do 20 zł), ale o dużej marży.
Właściwy czas
Promocje to zaplanowane na określony czas marketingowe oddziaływanie na klienta w celu osiągnięcia konkretnych celów (3). Można wymienić następujące cele: podniesienie poziomu obrotów, wyprzedaż nadmiarów zapasów, wprowadzenie nowych produktów do oferty. Ich przedmiotem są najczęściej produkty sezonowe i nowości rynkowe lub produkty o krótkim terminie ważności. Są promocje, których każdy nabywca poszukuje, i jest bardzo zadowolony, jeżeli natknie się na nie w obiekcie handlowym.
Kupujący generalnie lubią chodzić do miejsc, o których myślą, że są atrakcyjne. Chociaż brak jednego uniwersalnego sposobu organizacji promocji na terenie ZLZ, to istnieje kilka reguł, którymi warto się kierować. Podstawę stanowi wybór odpowiedniego miejsca. Wybieramy strefy o największym natężeniu klientów (poczekalnia, strefa recepcji, w których umieszczamy materiały POSM); dodatkowo można przygotować stoiska ekspozycyjne (regały, standy). Promocja nie powinna trwać dłużej niż tydzień.
Skuteczność promocji zwiększa się, gdy zostanie ona wsparta działaniami personelu.
W okresie okołoświątecznym przedmiotem promocji powinny być artykuły, które mogą stanowić „prezent pod choinkę” dla zwierzęcia. W okresie wiosennym intensywnie powinniśmy promować produkty przeciwpchelne i przeciwkleszczowe, a w zimowym – preparaty do pielęgnacji łap i „ubranka”.
Warto stosować również zasadę FIFO (first in first out – pierwsze weszło, pierwsze wyszło), która zmniejsza potencjalne ryzyko strat finansowych spowodowanych przeterminowaniem produktu.
Mogą zainteresować Cię również
Znajdź swoją kategorię
2811 praktycznych artykułów - 324 ekspertów - 22 kategorii tematycznych
Weterynaria w Terenie
Wiek ma ogromne znaczenie podczas stawiania diagnozy
Lek. wet. Justyna Domagała tytuł inżyniera zootechniki uzyskała w 2016 r., a tytuł lekarza weterynarii – w 2019 r. na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. Po studiach swoją wiedzę poszerzała podczas stażu w Szpitalu dla Koni Equivet, w którym później uzyskała zatrudnienie. W latach 2021-2024 swoją pracę skupiała na internistycznym leczeniu koni oraz pogłębianiu wiedzy na […]
Biegunki u cieląt
Nie tylko jakość siary jest istotna, ale czas i sposób podania. Siara powinna być podawana butelką ze smoczkiem, a następnie z wiaderek ze smoczkiem zawieszonych na wysokości około 60 cm. Pozycja pobierania pokarmu powinna być jak najbardziej zbliżona do ssania matki. Powoduje to uruchomianie rynienki przełykowej. Umożliwia ona przemieszczenie pokarmu bezpośrednio do trawieńca. Niedomykalność rynienki […]
Czynniki wpływające na kolonizację mikrobiomu i dojrzałość układu pokarmowego prosiąt oraz jego prawidłowe funkcjonowanie
Piśmiennictwo dr inż. Piotr Nowak Facebook0Tweet0LinkedIn0
Kliniczna odsłona zapaleń jelit u koni
Lawsonia intracellularis jest wewnątrzkomórkową bakterią i czynnikiem etiologicznym enteropatii proliferacyjnej koni (EPE, ang. equine proliferative enteropathy). Choroba ta dotyczy źrebiąt w wieku 4-7 miesięcy, natomiast notowane są przypadki również u roczniaków (2, 11). Sugeruje się, że w rozwoju EPE czynnikami ryzyka są: stres, zbyt duże zagęszczenie, częste przemieszczanie zwierząt, infekcje pasożytnicze oraz spadek poziomu przeciwciał […]
Eliminacja zwierząt ze względu na stan chorobowy – przekonaj się, czy musi być dokonywana po potwierdzeniu przez lekarza weterynarii
Piśmiennictwo mec. Anna SłowińskaVox Poland Pomoc Prawna Szczecin Facebook0Tweet0LinkedIn0
Wiek ma ogromne znaczenie podczas stawiania diagnozy
Lek. wet. Justyna Domagała tytuł inżyniera zootechniki uzyskała w 2016 r., a tytuł lekarza weterynarii – w 2019 r. na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. Po studiach swoją wiedzę poszerzała podczas stażu w Szpitalu dla Koni Equivet, w którym później uzyskała zatrudnienie. W latach 2021-2024 swoją pracę skupiała na internistycznym leczeniu koni oraz pogłębianiu wiedzy na […]
Echa 32. Kongresu Bujatrycznego w Cancun
Profilaktyka Kongres był również okazją do zaprezentowania kilku przełomowych produktów immunologicznych, które mają szansę wprowadzić na nowe tory prewencję znanych od lat jednostek chorobowych, sprawiających wiele kłopotów z punktu widzenia odchowu cieląt czy rozrodu. Mowa tu konkretnie o trzech nowych szczepionkach mających zastosowanie w profilaktyce Mycoplasma bovis, Cryptosporidium parvum czy wirusowej biegunki bydła (BVD). Nie […]