Zarządzanie zasobami ludzkimi – HRM (Human Resource Management) – w ZLZ. Cz. III - Vetkompleksowo – serwis dla lekarzy weterynarii

Wyszukaj w serwisie

Zarządzanie zasobami ludzkimi – HRM (Human Resource Management) – w ZLZ. Cz. III

Już sam tytuł może budzić przerażenie lekarza weterynarii, który prowadzi własny ZLZ. Jednak w momencie, kiedy zdecydowaliśmy się na prowadzenie własnej praktyki lekarsko-weterynaryjnej, przybyła nam kolejna rola i obowiązki do wypełnienia. Jest nią zarządzanie zasobami usługowymi.

W ZLZ bardzo istotnym elementem w kontaktach z klientami jest przyjazne nastawienie pracownika do klienta (jego stopień zrozumienia klienta i empatii). Przyjazność personelu jest jednym z głównych czynników, jakie mają wpływ na wybór przez klienta naszej praktyki. Przy ocenie pracownika powinniśmy również uwzględnić ten element, pozycjonując zachowania pracownika na jednym z pięciu poziomów:

poziom 1 – ograniczone zrozumienie potrzeb klienta i efektów swojego zachowania; podejście pracownika do klienta nie wnosi wartości dodanej do firmy;poziom 2 – pracownik wykonuje swoją pracę bez liczenia się z opinią klienta; może wiedzieć, co jest potrzebne, ale należy mu nieustannie przypominać o zasadach współpracy z klientem;poziom 3 – pracownik reaguje na potrzeby klienta i stara się postrzegać sytuację z jego punktu widzenia, ale nie zawsze mu się to udaje;poziom 4 – pracownik stara się odgadnąć potrzeby klienta; słucha klientów, a jego rady mają wpływ na ich decyzje; zwykle mu się to udaje;poziom 5 – pracownik odgaduje potrzeby klienta i pracuje z nim w celu stworzenia partnerskiego układu w interesach; jest postrzegany jako ambasador firmy.

Bardzo istotny jest etap trzeci, czyli omówienie z pracownikiem efektów naszej oceny. Pracownik ma prawo nie zgodzić się z naszą oceną i przedstawić swoje argumenty i punkt widzenia pewnych spraw. Wynikiem takiej rozmowy powinien być konsensus co do dalszej kariery pracownika w naszej firmie lub rozstanie się. Oceny pracownika powinny być przechowywane w aktach osobowych danego pracownika. W przypadku gdy nasza ocena jest negatywna, powinniśmy zastanowić się nad przyczynami. Dlaczego podwładni nie wykonują odpowiednio powierzonych im zada...

Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
którzy są subskrybentami naszego portalu.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas
Poznaj nasze serwisy