Purina ogłasza zobowiązania na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości

Prezentacja nowych zobowiązań Purina
Zobowiązania Purina są stworzone tak, by zapewnić, że firma nadal będzie dostarczać wysokiej jakości żywienie i opiekę zwierzętom domowym z ambicją prowadzenia działalności, w sposób, który respektuje granice planetarne i uwzględnia kluczowe obszary wpływu społecznego.
Poniżej przedstawiamy poszczególne zobowiązania i sposób, w jaki Purina postanowiła je wypełnić:
- Wprowadzanie innowacji w żywieniu zwierząt domowych i pozyskiwanie surowców pochodzących z rolnictwa regeneracyjnego
- Do 2024 roku Purina wprowadzi na rynek 20 nowych produktów, mających na celu poprawę zdrowia i dobrostanu zwierząt domowych.
- Do 2025 roku 20% zbóż i białka roślinnego będzie pozyskiwanych będzie metodami rolnictwa regeneracyjnego, a do roku 2050 – 50%.
- Do 2030 roku w naszych recepturach będziemy wykorzystywać wyłącznie ryby (dziko odławiane i pochodzące z akwakultury) pozyskiwane z zastosowaniem odpowiedzialnych praktyk.
- Promowanie adopcji zwierząt domowych poprzez współpracę z partnerami
Purina współpracuje z 28 różnymi partnerami w 15 krajach Europy w celu promowania adopcji zwierząt i przeciwdziałaniu wzrostowi ich porzucania. Będziemy kontynuować współpracę z tymi partnerami i dzielić się najlepszymi rozwiązaniami oraz pomagać podnieść wskaźnik adopcji do 2025 roku.
- Aby pomóc w zwiększeniu skali adopcji zwierząt, Purina Europe będzie współpracować z Dogs Trust Worldwide (DTWW), by zapewnić organizacjom charytatywnym działającym na rzecz zwierząt w całym regionie narzędzia i środki finansowe pozwalające na poprawę opieki nad zwierzętami i skuteczniejsze znajdowanie nowych domów. Współpraca ta obejmuje program szkoleniowy dla organizacji pozarządowych, dostarczający wiedzy i najlepszych rozwiązań w zakresie opieki nad zwierzętami i znajdowania im nowego domu, a także możliwość ubiegania się o dotację dla organizacji pozarządowych w zakresie opieki nad zwierzętami, na rzecz ich obiektów lub budowania umiejętności praktycznych.
- Promowanie postawy odpowiedzialnego opiekuna
- Do 2030 roku 3 000 000 osób weźmie udział w naszych programach.
- Purina będzie współpracować z partnerami-ekspertami w dziedzinie edukacji w 13 krajach, aby realizować programy pomagające dzieciom lepiej zrozumieć zachowanie zwierząt domowych i opiekę nad nimi.
- Purina będzie również finansować inicjatywy wspierające opiekunów zwierząt, takie jak aplikacja Zigzag Puppy Coach, która wzmacnia kluczowe kompetencje opiekunów szczeniąt, zapewniając spersonalizowany plan szkolenia oparty na rasie i wieku.
- Purina opracowała również specjalne internetowe narzędzie, które będzie aktualizowane o nowe i bardziej szczegółowe informacje odnośnie konkretnych ras psów i kotów tak, aby dopasować zwierzęta do stylu życia i warunków potencjalnych opiekunów.
- Wspieranie ludzkiego zdrowia dzięki sile więzi zwierzęcia z człowiekiem
- Do 2030 roku chcemy pomóc milionowi osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej w poprawie ich zdrowia i samopoczucia dzięki sile więzi zwierzęcia z człowiekiem.
- Praca w kierunku przyszłości bez odpadów
- Naszą ambicją jest, by do 2025 roku 100% opakowań Purina nadawało się do ponownego wykorzystania lub recyklingu, a naszym celem jest zmniejszenie w tym samym czasie zużycia pierwotnych tworzyw sztucznych o jedną trzecią.
- Do 2030 roku w naszym portfolio produktów pojawią się nowe rozwiązania dotyczące składników pozyskiwanych z gospodarki o obiegu zamkniętym (cyrkularnej).
- Pomoc w regeneracji ekosystemów glebowych i oceanicznych
Nasze zobowiązanie obejmuje poniższe cele do 2030 roku:
- Dążymy do zmniejszenia emisji CO2 o 50% na naszej drodze do zerowej emisji netto.
- Dążymy do zmniejszenia ilości azotu i fosforu w nawozach w naszym łańcuchu dostaw rolnych.
- Dążymy do ograniczenia użytkowania gruntów, jak również poprawy ich jakości poprzez wspieranie praktyk rolnictwa regeneracyjnego.
- Poprzez nasze działania chcemy przyczyniać się do powstrzymania degradacji środowiska i rozpoczęcia odwracania tego trendu do 2030 roku.
- Razem z naszymi globalnymi partnerami, w tym Sustainable Fisheries Partnership (SFP), będziemy zajmować się kwestią przyłowu. Będziemy współpracować i wspierać projekty poprawy jakości rybołówstwa (FIPs) w zakresie gatunków ryb wykorzystywanych w naszych produktach.
- Będziemy działać na rzecz projektów regeneracji wodorostów i trawy morskiej, aby pomóc wychwytywać większe ilości dwutlenku węgla i promować bioróżnorodność.
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz Purina. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
O Nestlé Purina
Nestlé Purina kieruje się przekonaniem, że ludziom i zwierzętom razem żyje się lepiej. Już od ponad 120 lat Purina jest jedną z wiodących firm dostarczających pożywną i smaczną karmę dla zwierząt domowych wytwarzaną zgodnie z najwyższymi standardami jakości i bezpieczeństwa. Pasja Nestlé Purina do zwierząt domowych wykracza poza doskonalenie żywienia i innowacje produktowe. W 2016 roku Nestlé Purina wprowadziła 10 zobowiązań Purina w Społeczeństwie, aby pozytywnie wpływać na dobrostan zwierząt domowych, społeczności i planetę. W Polsce portfolio Purina obejmuje wiele najbardziej znanych i lubianych karm dla zwierząt domowych, w tym: Adventuros, Cat Chow, Dentalife, Dog Chow, Felix, Friskies, Gourmet, Purina ONE, Pro Plan, Pro Plan Veterinary Diets. Dowiedz się więcej na www.purina.pl.
Mogą zainteresować Cię również
POSTĘPOWANIA
w weterynarii